torsdag 2. september 2010

Rundt om kring

I dag sto jeg opp kl 05.35. Hvorfor det? Jo fordi jeg ikke fikk sove og skulle stå opp kl 05.45. Så tok jeg toget til Syddansk Universitet. SDU er imponerende, mest fordi universitetet nesten var bare en stor bygning, veldig veldig veldig veldig stor bygning. Jeg fikk hjelp av en hyggelig biomedisin jente til å finne frem. Det viste seg at jeg ikke var den eneste fra KU (Københavns Universitet) som tok kurset cross institutional course in molecular biophysics, som var veldig hyggelig. Jeg ble kjent med mange.

Når det gjelder forelesningene i dag var de veldig bra. En av foreleserne fikk faktisk en publikasjon i Natur i dag, så han var glad. (Han viste at akvaporiner fungerer annerledes enn først trodd osv..) En annen ting som var kult var hvordan man kan øke oppløsningsevnen til lysmikroskop til å "bryte" diffraksjonsgrensen, i tillegg til å "se" eller tracke enkeltmolekyler i cellemebranen. Også teste affiniteten til enkeltproteiner ned til piconewton. Og masse annet.

Når jeg skulle ta bussen hjem til Morbærhaven så satte jeg meg bak en annen nordmann! Første nordmannen jeg har møtt i Albertslund. Han var hyggelig.

I morgen skal det bli fest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar