lørdag 21. august 2010

Bilder

Picture time! La oss ta det i kronologisk rekkefølge.
Meg og Linn som tar "space drop" eller noe.

På torsdag var vi på tivoliet i København, for dere som ikke har vært der så er det fantastisk. De har faktisk en del karuseller og er overraskende stort til at det er i sentrum. For dere som har vært der før så er det kommet flere karuseller, noen som jeg ble ganske dårlig av men som Linn syntes var kjempe gøy.

På fredag dro vi inn til strøget og ble kjent med byen. Kollektivtraffikken er totalt overlegen den i Oslo. Ikke bare er den billigere enn i Oslo men de har gratis wifi overalt! Også er det ikke lov med tiggere og folk som synger osv på t-banen. Byen i seg selv føles mye større ut enn Oslo også er gatene mye større.

Noen studenter som går igjennom et eller annet opptakskrav.
Vi gikk også igjennom strøget som må være den lengste shoppinggata jeg har vært i. Bogstadveien blir som en blindvei i finnmark i forhold. Vi kjøpte utrolig nok ingenting, men jeg tror ikke det er siste gangen jeg kommer til å dra dit, med Linn.

Når vi kom hjem igjen til leiligheten, så dro vi innom matbutikken kjent som super brugsen her nede. Det som er kult i Danmark er at du har en egen liten vinmonopol inni butikken, hvor drikkevarene er hinsides billige. Den billigste ølen får du for 3 kr! Det jeg kjøpte derimot var den største ølen. Hvor stor er den da tenker der. Jo den var 1 liter!!! Linn klarte nesten ikke å drikke fra den en gang. I tillegg til å servere øl overalt så har de også en del andre kule ting som sjokoladeplater til matpålegg.

Konkurranse!
Den som først klarer å gjette hvor mye en 1 liter øl koster i Danmark skal få en av meg når jeg kommer hjem igjen. Dere får naturligvis bare gjette en gang per person.

Eller så var vi på Carlsberg museumet. Dere kan jo gjette hva vi gjorde der, drakk øl naturligvis. Der har en del øl der kan man si, flere tusen, husker ikke hvor mange.
De hadde ikke bare mange øl men også dyr øl. Hva med en spesialøl til 2010 danske kroner? Tror dere ikke meg? Se selv.

En del øl.
Beskrivelse av den dyre ølen.
Dyr øl!



Leiligheten vi bor i er 50 kvm, det er mao mye større enn på kringsjå og det er deilig! Men nå må jeg lage middag. Setter pris på kommentarer =)

5 kommentarer:

  1. Jeg tipper at énliteren kostet deg snaue 17 danske kroner, og forventer at jeg får en slik uansett!

    Leiligheten ser kul ut, og det høres ut som om dere trives der nede. Husk at ikke Oslo er dødens by heller da! ;)

    SvarSlett
  2. Neida, men etter 3 år er det litt deilig å se nye steder. Etter det jeg har hørt er den nye leiligheten deres ganske bra også :)

    SvarSlett
  3. Høres ut som om du koser deg alx, så bra! Update hvilke emner du tar og hva de innholder da! Jeg er interessert i hvordan bionano er.

    SvarSlett